diumenge, 25 de gener del 2009

Reflexions a una setmana de festes

Despres de la desfeta d'ahir al maset dels suavos m'he plantejat fer una serie de reflexions personals sobre les festes.

Cada vegada que sent la frase: quant t'apuntes a suavo? per un moment se'm passa pel cap, però de seguida se me'n va la idea, i de fet ahir se'm va anar del cap totalment.

Perquè si alguna cosa de les festes m'agrada és la d'anar al maset a sopar cada dia que hi ha panellet o ciri, però he comprovat que este any he anat jo més al maset a sopar, sense ser suavo, que quasi tots els de la quadrilla, i el que va ocòrrer ahir va ser flagrant, O.Figueres i un servidor els únics que vam anar al maset a sopar on ens vam trobar la sorpresa que cap dels membres estaven ni se'n tenia notícies que no acudirien. Per a que m'he d'apuntar, per a no fer vida social?

D'altra banda, una altra frase típica que he escoltat és la següent: enguany en festes només estarem els del poble. Una mentida com una casa, perquè de fet no estarem ni els del poble, perquè el fet de treballar o estudiar fora del poble no significa que no siguem del poble, el que passa és que ho som però no podem agafar-se tota una setmana per estar a festes, per a quant les festes al cap de setmana? Quan els tradicionalistes es donaran compte que fer l'entrà un dilluns o dimarts és prou trist. Per a que m'he d'apuntar, si no vaig a poder disfrutar de les festes?

Un altre aspecte és la qüestió de si soc feter o festerot, perquè ara, llevat dels festers de tota la vida, no hi ha ningú que vaja a tots els actes de festa, ser fester per a la gran majoria consisteix a posar-se un traje i menjar i bufar-se sense parar. Però anar a les dianes del dia 4 o del dia 5, o anar al novenari, anar a la missa de sant Blai amb totes les facultats, o a la missa del dia 4 (és ridicul vore els assistents a esta missa, i jo ho he vist perquè he hagut d'anar a tocar a eixa diana i se el que em dic), perquè recorde que estes festes són religioses en honor al patró sant Blai. Per a que m'he d'apuntar, per a posar-me el traje a mitjan vesprada i bufar-me per la nit i no enterar-me de res més de les festes?

I per últim, no soporte a tota eixa gent que no veus en tot l'any eixir i eixos 5 dies de festes els passa com a superman, que es posen un traje i els dona poder per a fer-se els graciosets, sense ser-ho, passar-se'n amb tots els que els dona la gana, anar bufats tot el dia i creure's que són el centre del món, i quan passen les festes i passes pel seu costat, ni alcen la cara per saludarte. Per a que m'he d'apuntar, per acavar convertint-me en esta classe de personatges?

En fi que ara per ara no em planteje apuntar-me a cap filà i o canvien molt les coses o crec que no en voran vestit, únicament en alguna escuadra especial, si algú es precia a convidar-me, però poc més. Això si a tots aquells que no comparteixen la meua opinió els desitge que s'ho passen tot el millor possible i disfruten de les festes, però tots aquells que durant l'any m'ignoren, que segueisquen ignorant-me en festes perquè com he dit abans no ho soporte.

VITOL AL PATRÓ SANT BLAI!