Interessant article el que apareix hui en El Pais on es va més enllà de les actuacions que es pretenen plantejar en el somniat i llunyà Pacte per l'Educació. Mentre tots els flashos s'ocupen de 4t de ESO com el curs cabdal on focalitzar els esforços per fer minvar el fracàs escolar, l'article detalla que és en l'últim curs de Primària on s'hauria de començar a ampliar esforços, aportar més docents i reforços a l'alumnat endarrerit. A més planteja que una repetició de curs no ha de suposar una experiència negativa. Ben al contrari, pot servir d'impuls per projectar l'ensenyament de l'alumne a les metes que es desitgen.
1 comentari:
Totalment d'acord, perquè despres et trobes xiquets en 1r ESO que no es pot explicar com han arrivat fins allí, amb un nivell baixissim i un desfassament respecte de la resta de companys de més d'un curs escolar, i per molts esforços que es prenguen amb desdoblaments, reforços i tota la resta d'ajudes, és molt complicat que un xiquet arrive al nivell dels seus companys, i per tant com be apunta Gurú una repetició de vegades no és un pas enrere sinò avant.
De tota manera, mentre no tinguem una llei de l'ensenyament consensuada per "tots", no només pels polítics, i que no la modifiquen cada 4 anys quan canvia el govern, els xiquets estan abocats a ser conillets d'indies i la majoria de vegades amb perjudici per a d'ells.
per cert Gatzara, veig que estas posant-te les piles, molt be.
Publica un comentari a l'entrada